Ring til os:

70 10 20 28

Nem og effektiv godkendelse
af kreditorfakturaer

Med Faktura Workflow modul til Dynamics NAV lettes godkendelse af den store mængde kreditor-fakturaer, som virksomheden dagligt bruger mange ressourcer på at håndtere.

Fakturaer scannes – indhold afløftes

Fakturaerne scannes ind i Dynamics NAV og prædefinerede elementer såsom kreditor, fakturanummer og varelinjer afløftes. Herefter sender systemet en mail til rette godkender om, at der er en faktura, der kræver hans/hendes godkendelse, eller det autogodkender fakturaen ud fra givne kriterier.

Øget effektivitet og hastighed i
behandling af kreditorfakturaer

Scanning af kreditorfakturaer sikrer, at fakturaerne ikke forsvinder eller kommer til at ligge på skriveborde rundt omkring i virksomheden. De fysiske bilag bliver således i administrationen, mens de bliver tilgængelige i elektronisk form i Dynamics NAV.

Elektronisk godkendelse

Den enkelte bruger godkender både vare- og omkostningskreditorer elektronisk. Faktura Workflow modulet tilbyder fuld prokurastyring, så godkendte fakturaer automatisk skal godkendes af ens overordnede, hvis man ikke har fuldmagt til beløbet.

Automatisk godkendelse

Har man styr på sine stamdata, kan systemet konfigureres til automatisk godkendelse og bogføring, så fakturaen godkendes allerede ved ankomstregistrering. Det kan for eksempel gælde ved indkøb, der er modtaget, og hvor priserne på fakturaen ikke afviger fra priserne på indkøbet i Dynamics NAV. Disse fakturaer kræver reelt ikke brugerinput og kan derfor bogføres med det samme – med væsentlig tidsbesparelse til følge.

Fakturavisning direkte
i Dynamics NAV

En stor fordel ved faktura workflow til Dynamics NAV er, at man nemt kan tilgå fakturaen og få den vist – for eksempel fra kreditoren, lagerposten eller finansposten. Alle de vante opslag i gamle mapper kan dermed undgås.

 

Indscanning

Ved modtagelse af en kreditorfaktura scannes den ind i Dynamics NAV og overføres derefter til en godkendelseskladde.

 

E-mail advisering

Hver bruger har sin egen individuelle godkendelseskladde og modtager en e-mail, når der ligger fakturaer og venter på godkendelse.

 

Skift af godkender

I godkendelseskladden er der mulighed for at skifte godkender, og så sender systemet umiddelbart fakturaen videre til rette vedkommende.

 

 

Kommentar til faktura

Ved godkendelse af fakturaen kan man knytte en kommentar til fakturaen, så bogholderiet med det samme ved, hvordan fakturaen skal bogføres.

 

 

Afstemning med åbne indkøb

Systemet tager højde for, om varerne på en faktura også er modtaget på lageret. Godkendelse kan dermed kun finde sted, hvis alle varer er modtaget, så man undgår at betale for varer, man ikke har fået.

 

 

Bogføring

Alle godkendte fakturaer hentes ind i en godkendelseskladde i bogholderiet, hvorefter de bogføres. Er den automatiske bogføring aktiveret, vil denne del af processen være minimal.

 

 

Webgodkendelse

Som led i løsningen kan medarbejdere, der ikke bruger Dynamics NAV, godkende fakturaer via internettet.

 

Fordele ved faktura workflow

 

Papirløs proces med digitalt arkiv, der gør det nemt at finde gamle fakturaer

 
 

Stram styring af fakturaregistrering og -godkendelse

 
 

Hurtigere, logisk og overskueligt godkendelsesflow, der giver tidsbesparelser i hele organisationen

 
 

Bedre overblik over kreditormassen

 
 

Automatisk match af fakturaer med indkøbsordrer

 
 

Jævnt fakturaarbejde i bogholderiet på grund af løbende indscanning

 

>Større fleksibilitet i form af mulighed for fakturagodkendelse fra hjemmearbejdspladser og af ikke Dynamics NAV brugere

VOLA sparer tid med faktura workflow

Kundehistorie

Svend B. Thomsen sparer en arbejdsdag om ugen med Faktura Workflow fra Bredana

"Med Faktura Workflow systemet undgår man at komme i den situation, og jeg føler, at jeg hele tiden har det fulde overblik, og at arbejdet med fakturaer er blevet langt mere gennemsigtigt"

Vil du også opnå fordelen ved bedre fakturahåndtering?

Så ring til os på 70102028

Kontakt mig

Har du spørgsmål til dette emne, kan du nemt og hurtigt komme i kontakt med os ved et udfylde nogle få felter i formularen herunder.





Mød vores kunder
Bredana Support

Med Bredana Teamviewer kan vi "overtage" din pc-arbejdsplads og arbejde på den som om, vi var til stede.

 

Har du udfordringer?

Klik på "Ring mig op" og udfyld formularen. Vores hotline vil kontakte dig på det ønskede tidspunkt eller hurtigst muligt. Vi har løsningen på de fleste problemer, når systemerne driller.

Ring mig op

Kontakt

Ring os op: 70 10 20 28

bredana@bredana.dk

Nyheder
  • Holger Christiansen A/S vælger Axcite Logistics løsningen fra Bredana

  • Blog
  • Flere fordele i at bruge Dynamics AX' eget kvalitetsstyringssystem

  • Kundehistorier
  • Bredana lagerløsning hos Nordens førende hydraulikvirksomhed

  • Nyheder
  • Dynamics NAV 2016 holder selv styr på leverandørerne

  • Kundehistorier
  • Dynamics NAV hjælper med at få cyklister hurtigt tilbage i sadlen

  • Nyheder
  • RapidStart er en hurtig og nem måde at skifte til Dynamics NAV

  • Kundehistorier
  • Kendt lakridsfirma overvejer skift fra Dynamics C5 til NAV

  • Nyheder
  • Helt nye muligheder inden for service og portaler

  • Blog
  • Opdatering af ClickDimensions med nye features

  • Kundehistorier
  • Microsoft Field Service optimerer serviceforretningen

  •