"Vi håndterer dobbelt så mange kunder med samme salgsressourcer"

CRM

”I 2010 begyndte vi at arbejde mere intenst på det norske og svenske marked. Når man på den måde spreder sine aktiviteter, går det ud over salgseffektiviteten. Men i dag er vi i stand til at håndtere omtrent det dobbelte antal kunder med samme salgsressourcer, og det er Dynamics CRM en væsentlig årsag til,” siger salgs- og marketingdirektør Kristian Bonde fra KA Interiør i Grindsted.

Det skyldes primært, at systemet har gjort hele organisationens viden om kunderne aktiv. 

”Dynamics CRM har været med til at drive en vækst i effektivisering af markedsbearbejdelsen på 10-20 procent om året. Forberedelsestiden til et kundemøde er nede på 15 minutter, fordi systemet indeholder alle de relevante informationer, som sælgerne før i tiden skulle fare rundt og finde,” siger Kristian Bonde. 

”Samtidig har systemet knyttet os tættere til den enkelte kunde,” fortæller han. 

Det skyldes blandt andet KLS, Kunde Loyalitets Score, som er et modul i Dynamics CRM, der er udviklet i samarbejde med Bredana. 

Modulet søger for at sende en mail med nogle spørgsmål til et bestemt udsnit af dem, som sælgerne eller servicemedarbejderne har været i kontakt med eller har deltaget i uddannelse. 

”Kunderne bedømmer os på en skala fra 1-10. Hvis en besvarelse ligger i intervallet mellem 1 og 6, bliver kunden ringet op og spurgt til, hvad baggrunden er for bedømmelsen, og hvad vi kan gøre bedre,” fortæller Kristian Bonde. 

KLS medvirker på denne måde til et ekstremt højt kundefokus, og ledergruppen kan gribe rettidigt ind, hvis der skulle vise sig behov for det. 

”Vi skal blive endnu mere kundeorienteret, og det her er værktøjet,” siger Kristian Bonde.

Rapport om alle betydende kundekontakter

Virksomheden benytter også Bredanas Kontaktprofil modul.

Det indebærer, at der udarbejdes en profil på alle kunder, og at der tages stilling til med hvilken frekvens, kunder skal kontaktes. 

Modulet er således med til at prioritere sælgernes tid på en meget struktureret måde. Og det giver salgsledelsen mulighed for at have fingeren direkte på kundens ”puls”: 

”Hver gang, der har været en betydende kontakt med kunden - enten i form af et møde eller en telefonsamtale, skrives en kontaktrapport i systemet. Det betyder, at CRM systemet er opdateret med den seneste viden om kunden,” forklarer Kristian Bonde. 

”Rapporterne er meget, meget effektive til at give os input fra markedet, og vi læser vi dem ugentligt med henblik på, om vi skal iværksætte nogle handlinger.” 

”Det bedste salgsstyringsværktøj”

Salgsafdelingen hos KA Interiør bruger kræfterne på at udvikle kunderne og salget på både kort og lang sigt. 

”I CRM systemet opsamler vi de salgsmuligheder, vi får viden om. Det minder om en pipeline, og her ligger det bedste salgsstyringsværktøj,” siger Kristian Bonde. 

Han fortæller, at sælgerne lægger viden om nye projekter ind under ”Salgsmuligheder”. Det kunne være opførelse af et nyt boligkompleks med behov for skydedørsskabe eller mulighed for opstart af nye butikker og udvikling af eksisterende, herunder uddannelse af salgskonsulenter. Det kunne også være planer om udvikling af samarbejdet med en kæde.

”Salgsmuligheder” giver Kristian Bonde mulighed for at drøfte de enkelte muligheder med sine sælgere og prioritere indsatsen. 

ClickDimensions skal styrke forholdet til butikskonsulenterne

Implementeringen af Dynamics CRM hos KA Interiør har været og er fortsat en ”rejse”, som understøtter virksomhedens strategier. 

Gennem årene har Bredana bistået med udvikling af systemet til virksomhedens specifikke behov. 

Næste step bliver Nurturing i modulet ClickDimensions, som skal medvirke til et endnu tættere forhold til virksomhedens egentlige sælgere, de i alt 3.500 salgskonsulenter, som har kontakt til slutkunden. 

”Under overskriften ”Konsulenten er helten” vil vi styrke forholdet til butikskonsulenterne og sætte dem endnu bedre i stand til at sælge vores produkter,” siger Kristian Bonde. 

Bredana forstår vores forretning og er gode til at komme med indspark

Kristian Bonde Salgs- og marketingdirektør

”Fælles system for alt hvad vi gør”

Kristian Bonde ser Dynamics CRM som et værktøj, der vil få større og større betydning for KA Interiørs udvikling: 

”Jeg forventer, at Dynamics CRM om tre år er fælles system for alt, hvad vi gør. Det bliver rygraden i samarbejdet med forhandlerne, som fodrer os med al den info ude fra kunderne, der er nødvendig for at tage beslutninger,” siger Kristian Bonde. 

Han roser samarbejdet med Bredana, der er bygget op omkring workshops, hvor systembrug og -udvikling drøftes. 

”Bredana forstår vores forretning og er gode til at komme med indspark,” siger Kristian Bonde. 

Om KA Interiør

KA Interiør leverer skydedørsskabe til køkken- og møbelbranchen samt byggemarkeder. 

Virksomheden med hovedsæde i Grindsted har 80 medarbejdere og kunder over hele Nordeuropa, hvor de væsentligste markeder er Danmark, Sverige, Norge, Finland, England og Tyskland. 

KA Interiør er i dag Nordens største private label producent af skydedørsskabe. 

Virksomheden blev grundlagt i 1991 som en håndværksvirksomhed med høj kvalitet i materialer og finish. 

Skydedørsskabene samles stadig i hånden, men produktionen er blevet suppleret med den nyeste teknologi, som giver markedets korteste leveringstid på et skræddersyet skydedørsskab.

Vil du vide mere?

Vil du have mere at vide om vores Dynamics CRM løsning til producerende virksomheder med salg gennem kæder eller Marketing i Dynamics CRM – for eksempel få præsenteret en demo eller høre, hvad det koster – er du meget velkommen til at udfylde formularen, så ringer vi dig op. 

Afdelinger
location image
Aarhus
Bredskifte Allé 11
8210 Aarhus V
Rutevejledning
location image
Kolding
Kokbjerg 29b
6000 Kolding
Rutevejledning
Bliv ringet op
Start en ny supportsag her: