Vidensopsamling og deling af
viden om kunder er altafgørende

CRM

En af de virksomheder, som har valgt Dynamics CRM, er JP Group, som sælger reservedele til biler i 90 lande. 25 sælgere er koblet på løsningen.

”Opsamling af viden om vores kunder og mulighed for at dele viden er altafgørende for os,” siger Commercial Director Morten Vammen, JP Group.

Dynamics CRM er blevet krumtappen i salgsarbejdet på verdensplan, og vidensdatabasen eliminerer tidsforskellene mellem for eksempel salgsmedarbejderen i Los Angeles, afdelingen i Beijing og hovedkontoret i Viborg.

Al data kan tilgås døgnet rundt – både online og offline. Det sidste er en fordel på steder, hvor internetforbindelsen er dårlig eller dyr. Så kan sælgerne arbejde offline i marken og opdatere, når de når hjem på hotellet om aftenen.

”Dynamics CRM er blevet et uundværligt værktøj for vores sælgere,” siger Morten Vammen.

Kontaktrapport og systematisk opfølgning på forespørgsler

En af de smarte features i løsningen er Bredanas kontaktrapport, som gør det nemt for sælgerne at udfylde data til en lille rapport efter kontakten med kunden.

Forespørgsler på nye produkter kommer ind i et systematiseret flow i Dynamics CRM, som sikrer, at JP Group får det optimale ud af henvendelsen.

Dynamics CRM er også systemet, som samler alle data om kontrakter og automatisk adviserer, når en kontrakt skal fornys.

Dynamics CRM underbygger vores strategi om at skubbe beslutningerne ned i organisationen. Det kræver nemlig, at vores medarbejdere har nem adgang til alle data

Morten Vammen Commercial Director

Modul styrer udsendelse af nyhedsmails til 90 lande

JP Group har endvidere taget Dynamics CRM marketingmodulet ClickDimensions i brug.

”Vi bruger det til at sende nyhedsmails, tilbud og serviceoplysninger ud i de 90 lande,” siger Morten Vammen.

”Med ClickDimensions kan vi se, hvor mange, der åbner vores mails, hvor mange der klikker videre, og hvilke emner der er størst interesse for,” siger Morten Vammen.

Integration mellem ClickDimensions og hjemmesiden giver mulighed for at følge med i, hvilke virksomheder der viser interesse for JP Group.

Senest har indkøbsafdelingen taget Dynamics CRM i brug og benytter databasen til at samle al data om leverandører og samarbejdspartnere.

”Dynamics CRM underbygger vores strategi om at skubbe beslutningerne ned i organisationen. Det kræver nemlig, at vores medarbejdere har nem adgang til alle data,” siger Morten Vammen.

JP Group har integration mellem Dynamics CRM og Dynamics AX. Integrationen foregår ved hjælp af Scribe systemet. Dynamics AX styrer de finansielle data i Dynamics CRM, og Dynamics CRM styrer kontakterne i Dynamics AX.

Vil du vide mere?

Vil du have mere at vide om Dynamics CRM Salg eller Marketing i Dynamics CRM – for eksempel få præsenteret en demo eller høre, hvad det koster – er du meget velkommen til at udfylde formularen, så ringer vi dig op. 

Afdelinger
location image
Aarhus
Bredskifte Allé 11
8210 Aarhus V
Rutevejledning
location image
Kolding
Kokbjerg 29b
6000 Kolding
Rutevejledning
Bliv ringet op
Start en ny supportsag her: