Dynamics 365 til handel/logistik Optimalt logistikflow fra
indkøb til forsendelse

Vores standardløsning til virksomheder, der arbejder med handel og logistik, giver fordele og værdi gennem hele jeres værdikæde. Den indeholder en række smarte løsninger, som optimerer logistikflow’et lige fra indkøb til forsendelse. Mobile enheder, herunder håndscannere på lageret, indgår som en del af løsningen, og systemet kan tilgås fra smartphone og iPad.

Løsningens muligheder

Rationel palle- og placeringsstyring

Rationel palle- og placeringsstyring

Lagerdisponeringen med lokationer, zoner og placeringer giver mulighed for at planlægge plukruten optimalt. Inddelingen i geografiske enheder sammen med lokale zoner/placeringer betyder, at I kan disponere indkøb forskelligt afhængigt af geografi og placering samt formål såsom fjern-, bulk- eller pluklager. For at sikre, at varer, der er indkøbt til en bestemt salgsordre, også håndteres samlet, er der mulighed for at "pallestyre", så varer på samme placering til samme ordre, flyttes og plukkes sammen.

Valgfrihed ved plukning: Enkeltpluk og multipluk

Valgfrihed ved plukning: Enkeltpluk og multipluk

Plukning af store enkeltordrer kan være en tidskrævende opgave. Derfor er der mulighed for, at flere kan deltage i det samme pluk af en enkeltordre. Lagermedarbejderen kan også plukke til flere småordre på samme tid. Det giver en god fleksibilitet og mulighed for omstilling imellem dagens aktiviteter. Automatisering af plukkeprocessen sikrer, at når først kontoret har frigivet ordren til plukning, så kan lageret færdigbehandle ordren inklusiv fragt i en og samme arbejdsgang.

Nemmere forsendelse via integration til fragtsystemer

Nemmere forsendelse via integration til fragtsystemer

Med integrationen til forskellige fragtsystemer er det kun nødvendigt at registrere et minimum af informationer. Det betyder i praksis, at I kan lade den, der pakker vareforsendelsen, håndtere hele processen, og at risikoen for fejl minimeres. Systemet udskriver den korrekte type label til rette transportør, og det understøtter samlet afhentning af flere vareforsendelser. Der er indbygget track ’n trace direkte i Dynamics NAV, så I kan give kunden præcist svar på spørgsmål om levering. Ved integrationen til Consignor systemet kan kost og salgspris for fragtforsendelsen returneres til ordren sammen med track ’n trace oplysningerne.

Læs mere

Skræddersyet til dine opgaver

  • Performance

    Sikkerhed for, at ressourcerne allokeres rigtigt og udnyttes optimalt langs hele værdikæden.

  • Overblik

    Samlet overblik over virksomhedens pipeline, ordrer, aktiviteter, realiseret og forventet økonomi, rentabilitet og kvalitet.

  • Rapportering

    Gode værktøjer til ledelsesrapportering.

  • CRM

    Integreret CRM løsning med kontakter og aktiviteter.

  • Bedre styring

    Tilbud og kampagner styres på målgrupper.

  • Nem ordrebehandling

    Salgsordrer med restordrestyring.

  • Rabatter

    Styring af kundepriser og rabatter.

  • Disponering

    Bedre værktøjer til disponering af varer til ordrer og lager.

  • Overblik

    Samlet overblik over behov og leveringstider samt eventuelle forsinkelser.

  • Nøgletal

    Leveringsoverholdelse fra leverandør.

  • Bedre lagerstyring

    Optimering over hele lageret på basis af stregkodeløsning.

  • Nemmere forsendelse

    Integration til fragtsystemet Consignor automatiserer store dele af processen.

  • Optimal økonomistyring

    Dynamics NAV indeholder et af verdens bedste økonomistyringssystemer.

  • Overblik

    Overblik over realiseret og forventet økonomi samt rentabilitet.

  • Købsfakturaer

    Opfølgning på og godkendelse af købsfakturaer.

  • Lønberegning

    Systemet danner basis for lønberegning i Lessor Payroll eller hos lønfirma.

Systemet har givet os en langt mere præcis viden om den enkelte vares kostpris og den samlede lagerværdi på et givet tidspunkt

Søren Kaspersen Administrationschef, PLUS Læs hele interviewet

Funktioner og udbytte

  • Styre alle funktioner i virksomheden

  • Effektivisere ordrebehandlingen

  • Integrere webshop

  • Optimere disponering og styring af indkøb

  • Effektivisere lagerfunktioner og forsendelse

  • Opsamle alle data til efterkalkulation

  • Analysere

  • Lave løngrundlaget selv

  • Bedre flow ind og ud af virksomheden

  • Optimering i de enkelte led

  • Bedre planlægning

  • Varer i rette mængde og i rette tid

  • Opsamling af data som grundlag for optimering

  • Mulighed for vidensdeling for hele værdikæden

  • Bedre styr på kunder og kundeemner

Vil du vide mere?

Vi vil gerne fortælle dig endnu mere om Dynamics 365 Handel. Ring til os eller udfyld formularen og vi ringer dig op.

Ring mig op

Afdelinger
location image
Aarhus
Bredskifte Allé 11
8210 Aarhus V
Rutevejledning
location image
Kolding
Kokbjerg 29b
6000 Kolding
Rutevejledning
Bliv ringet op
Start en ny supportsag her: