Nem og effektiv godkendelse
af kreditorfakturaer

NAV

Fakturaer scannes – indhold afløftes

Fakturaerne scannes ind i Dynamics NAV og prædefinerede elementer såsom kreditor, fakturanummer og varelinjer afløftes. Herefter sender systemet en mail til rette godkender om, at der er en faktura, der kræver hans/hendes godkendelse, eller det autogodkender fakturaen ud fra givne kriterier.

Øget effektivitet og hastighed i behandling af kreditorfakturaer

Scanning af kreditorfakturaer sikrer, at fakturaerne ikke forsvinder eller kommer til at ligge på skriveborde rundt omkring i virksomheden. De fysiske bilag bliver således i administrationen, mens de bliver tilgængelige i elektronisk form i Dynamics NAV.

Elektronisk godkendelse

Den enkelte bruger godkender både vare- og omkostningskreditorer elektronisk. Faktura Workflow modulet tilbyder fuld prokurastyring, så godkendte fakturaer automatisk skal godkendes af ens overordnede, hvis man ikke har fuldmagt til beløbet.

Automatisk godkendelse

Har man styr på sine stamdata, kan systemet konfigureres til automatisk godkendelse og bogføring, så fakturaen godkendes allerede ved ankomstregistrering. Det kan for eksempel gælde ved indkøb, der er modtaget, og hvor priserne på fakturaen ikke afviger fra priserne på indkøbet i Dynamics NAV. Disse fakturaer kræver reelt ikke brugerinput og kan derfor bogføres med det samme – med væsentlig tidsbesparelse til følge.

Fakturavisning direkte i Dynamics NAV

En stor fordel ved faktura workflow til Dynamics NAV er, at man nemt kan tilgå fakturaen og få den vist – for eksempel fra kreditoren, lagerposten eller finansposten. Alle de vante opslag i gamle mapper kan dermed undgås.

  • E-mail advisering

    Hver bruger har sin egen individuelle godkendelseskladde og modtager en e-mail, når der ligger fakturaer og venter på godkendelse.

  • Indscanning

    Ved modtagelse af en kreditorfaktura scannes den ind i Dynamics NAV og overføres derefter til en godkendelseskladde.

  • Skift af godkender

    I godkendelseskladden er der mulighed for at skifte godkender, og så sender systemet umiddelbart fakturaen videre til rette vedkommende.

  • Kommentar til faktura

    Ved godkendelse af fakturaen kan man knytte en kommentar til fakturaen, så bogholderiet med det samme ved, hvordan fakturaen skal bogføres.

  • Afstemning med åbne indkøb

    Systemet tager højde for, om varerne på en faktura også er modtaget på lageret. Godkendelse kan dermed kun finde sted, hvis alle varer er modtaget, så man undgår at betale for varer, man ikke har fået.

  • Bogføring

    Alle godkendte fakturaer hentes ind i en godkendelseskladde i bogholderiet, hvorefter de bogføres. Er den automatiske bogføring aktiveret, vil denne del af processen være minimal.

  • Webgodkendelse

    Som led i løsningen kan medarbejdere, der ikke bruger Dynamics NAV, godkende fakturaer via internettet.

Vi sparer en arbejdsdag om ugen med Faktura Workflow fra Bredana

Med Faktura Workflow systemet undgår man at komme i den situation, og jeg føler, at jeg hele tiden har det fulde overblik, og at arbejdet med fakturaer er blevet langt mere gennemsigtigt

Karina Printz Svend B. Thomsen

Fordele med faktura workflow

  • Papirløs proces med digitalt arkiv, der gør det nemt at finde gamle fakturaer

  • Stram styring af fakturaregistrering og -godkendelse

  • Hurtigere, logisk og overskueligt godkendelsesflow, der giver tidsbesparelser i hele organisationen

  • Bedre overblik over kreditormassen

  • Automatisk match af fakturaer med indkøbsordrer

  • Jævnt fakturaarbejde i bogholderiet på grund af løbende indscanning

  • Større fleksibilitet i form af mulighed for fakturagodkendelse fra hjemmearbejdspladser og af ikke Dynamics NAV brugere

Vil du vide mere?

Vil du have mere at vide om faktura workflow – for eksempel få præsenteret en demo eller høre, hvad det koster – er du meget velkommen til at udfylde formularen, så ringer vi dig op. 

Afdelinger
location image
Aarhus
Bredskifte Allé 11
8210 Aarhus V
Rutevejledning
location image
Kolding
Kokbjerg 29b
6000 Kolding
Rutevejledning
Bliv ringet op
Der skete en fejl, prøv igen!